Site icon הגדלת שפתיים

מדוע נוצרים עיגולים שחורים מתחת לעיניים

Face of a tired woman

Pixabay באתר PEXELS

עיגולים שחורים הנוצרים מתחת לעיניים הן אחת מתופעות הגיל הראשונות להופיע, וליצור פגיעה אסתטית בולטת לעין ומראה עייף, מבוגר ונפול, גם אצל צעירים יחסית, בשנות השלושים המוקדמות, ובוודאי אצל מבוגרים יותר.

ניתן להאשים את הגיל והשנים שחופות בתופעה האמורה, אולם למרות תרומה בלתי מבוטלת של התבגרות העור ופגעי הזמן למראה הנפול, ולהאצת הופעתם של עיגולים שחורים מתחת לעיניים, ישנם גורמים נוספים האחראים לתופעה.

עיגולים שחורים מתחת לעיניים- כל הסיבות להיווצרותם:

  1. מרקם העור- מרקם העור המצוי תחת העיניים וסביב העיניים שונה ממרקם העור באזורים אחרים בפנים, כאשר העור תחת העיניים הנוטה להופעת הכתמים הכהים והעיגולים השחורים הוא דק במיוחד. לאורך השנים חווה עור הפנים אובדן טבעי של נפח והידקקות, ומאחר ובאזור זה העור דק מלכתחילה, אובדן נפח עור נוסף יוצר שכבת עור דקה במיוחד, אשר נוטה לשקיפות ולשינויי פיגמנטציה והופעת כהויות סביב העיניים.
  2. כלי דם- תחת העיניים מצויים כלי דם קטנים, אשר מוסתרים היטב על ידי העור כאשר הוא במיטבו. עם אובדן הנפח והגברת שקיפות העור, כמו גם שינויים פיזיולוגיים הגורמים לצפיפות או לפיצוצים זעירים בכלי הדם, נוטים אלו לשחרר כהויות הנראות לעין ויוצרות את מראה העיגולים השחורים והלא מחמיאים.
  3. אובדן לחות- לחות טבעית של העור יוצרת ברק, מרקם עור בריא וזוהר וגמישות. לאורך השנים מאבד הגוף מן הלחות הטבעית שלו, חווה התייבשות מדורגת, תוצאה מאובדן חומרי הזנה טבעיים שמיוצרים על ידי הגוף בצורה מופחתת, מה שמביא להתייבשות מהירה יותר של העור בדגש על העור הדק תחת העיניים.
  4. הרגלים ותנאים סביבתיים- סיבות נוספות המהוות זרז לאובדן הלחות ולהתייבשות העור הן חשיפה לשמש ולקרינה מסוכנת, תזונה לא מספקת, או הרגלים מזיקים דוגמת עישון, כאשר הניקוטין ידוע כחומר מזיק לא רק באמצעות פגיעה בריאות ובדרכי הנשימה, אלא גם גורם להצהבת העור, התייבשות ואובדן נפח ולהיווצרות קמטים.
  5. אלרגיות- אנשים הסובלים מאלרגיות נוטים לפתח הצטברות ועיבוי של נוזלים תחת שק הדמעות ומתחת לעיניים, וכן נוטים לגרד ולשפשוף הפוגע בעור העדין באזור זה ולהתנפחות ורידים וכלי דם שיוצרים מראה נפוח, כהה ומבוגר.

 

איך מטפלים בעיגולים שחורים וכהויות תחת העיניים

עולם האסתטיקה הרפואית מציג מספר אפשרויות טיפול להעלמת הכהויות תחת העיניים ולהשבת מראה צעיר, בריא ומרקם עור טבעי בגוון אחיד.

עיקר הטיפולים הקיימים מבוססים על הזרקת חומרי מילוי, אשר נועדו להשיב את הנפח הטבעי, למלא את השקעים שנוצרים תחת העיניים ולמצק את העור. בין החומרים ישנם כאלה המסייעים גם בהשבת הלחות הטבעית, הגברת ייצור הקולגן והאלסטין ושיפור מרקם העור באמצעות חידוש הליכי שיקום טבעיים.

חומרי ההזרקה המובילים לטיפולים בכהויות מתחת לעיניים:

חומצה היאלורונית- חומצה טבעית הנוצרת על ידי הגוף, מצויה בין רקמות החיבור ואחראית על לחות העור, פעילות מולקולות המים, נפח וגמישות העור. לאורך השנים מאבד הגוף את ריכוז החומצה הקיימת ומאט את יצירתה, מה שגורם למרבית תופעות ההזדקנות, לרבות עיגולים שחורים מתחת לעיניים. הזרקת חומצה היאלורונית לאזור סביב העיניים ותחת העיניים יביא למילוי והשבת נפח וגמישות, כמו גם לעיבוי של העור והבהרת הכתמים הכהים עד לטשטוש והעלמות מוחלטת שלהם.

חומצה פולילקטית- חומצה המיוצרת בהליך סינטטי ועושה שימוש בחומרים תרמו פלסטיים בעלי יכולת ספיגה בעור, בהליך ביו כימי שמביא להתפרקות איטית של החומר בעור, ולשילוב תועלות בין מילוי והשבת נפח עור לבין האצת ועידוד פעילות טבעית לשיקום העור, בניית סיבי קולגן, הגברת רכיבי הלחות ותחלופת תאי עור מתים וחידושם.

טיפולים אסתטיים באמצעות הזרקת חומרי מילוי מתבצעים במרפאות אסתטיקה רפואית על ידי רופאים מורשים בלבד.

Exit mobile version